Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Principper for samarbejdet mellem skole og KKFO

Principper for samarbejdet mellem Den Classenske Legatskole og KKFO´en ved Den Classenske Legatskole.

Formål:

 Den Classenske Legatskole og den tilknyttede KKFO har et fælles fokus på børnenes læring, trivsel og dannelse med det formål at gøre børnene til livsduelige mennesker.

Samarbejdet mellem skolen og KKFO´en skal sikre, at de forskellige faglige og personlige kompetencer udnyttes bedst muligt til gavn for børnene og det fælles samarbejde.

Samarbejdet tager udgangspunkt i to årlige møder, hvor skolebestyrelsen og forældrerådet deltager. Der sidder en repræsentant fra forældrerådet i skolens bestyrelse.

Skolebestyrelsen har delegeret beslutningskompetencen til KKFO´ens forældreråd på følgende områder:

-Ansættelse af personale i KKFO´en.

 

Principper - det tilstræbes at:

-lærere og pædagoger har et tæt pædagogisk samarbejde om børnene for at skabe sammenhæng i børnenes liv og hverdag i fællesskabets rammer

-skabe et helhedstilbud til vores børn i indskolingen, hvor barnet og børnefællesskaberne er i centrum

-samarbejdet mellem lærere og pædagoger tager udgangspunkt i børnenes personlige, faglige og sociale kompetencer

-understøtte børnenes lærings- og udviklingspotentiale i samarbejde med forældrene

-have fokus på barnets ressourcer

-koordinere indsatser og pædagogiske aktiviteter – herunder i overgangene fra børnehaverne til KKFO og klub

-der er etableret gode mødefora for det tværfaglige samarbejde

-der er et koordineret samarbejde om børnenes udvikling og trivsel via møder, overlap i hverdagen, planlægning, gennemførsel og evaluering af fælles aktiviteter/årsplaner m.v.

-der afholdes systematiserede overgangsmøder mellem børnehaver, KKFO og skole samt mellem KKFO og klub

-planlægning og afholdelse af fælles arrangementer afspejles i den fælles årsplan, som fx: fastelavn, juleklippedag, skolebal og temauger

-sikre afholdelse af ”det gode frikvarter” og inklusionsindsatser – herunder fælles udarbejdelse af udviklingsplaner for børnene

-der gives mulighed for fælles skole-hjem samtaler