Generel information om skolen

Skolen i centrum
Den Classenske Legatskole er en tosporet skole med cirka 500 elever og 35 lærere. Vi har elever fra børnehaveklasse til 9. klasse.

Skolens placering i indre by giver rige muligheder for samarbejde med de mange kulturelle institutioner, der er placeret i Københavns centrum. Den unikke placering giver os mulighed for at eleverne får kulturelle og kunstneriske oplevelser.
Skolen giver eleverne mulighed for at markere sig i lokalsamfundets sociale og kulturelle virkelighed og på den måde bidrage til at udvikle et engagement i det liv, der omgiver dem.

Vi arbejder med udgangspunkt i trygge fællesskaber, og er på nogen områder ualmindelig almindelige; vi vægter et undervisningsmiljø:

• hvor fagligheden er i centrum
  • hvor elever møder til tiden, og er forberedte til skoledagen
  • hvor vi alle har en ordentlig omgangstone, og en naturlig respekt mellem børn og voksne

På andre områder er vi ikke bange for at prøve nyt af. Fra skoleåret 2022/2023 har vi indført ti "nørddage" eller "fordybelsesdage". Det er en omlagt skoledag hver måned, hvor én lærer har én klasse hele dagen, så der er tid til fordybelse og mulighed for at arbejde med andre emner. Vi ser frem til, hvad det kan bringe af ny undervisning og læring.