Informationer til kommende maj-børn

Vores KKFO -fritidsinstitution- er fordelt på tre matrikler i indre by.

Når dit barn skal starte i skole på Den Classenske Legatskole, starter dit barn i Vartov, på Farvergade 27 F.

Alle børn fra 1.-3. klasse går på Thomas P. Hejle, Linnésgade 24 og Nørre Voldgade 23.

Vartov

Vi vil gerne skabe en god indkøring til alle de nye skolestartere på Den Classenske Legatskole. Derfor har vi skabt et 0.klasseshus på Vartov. Det betyder, at alle skolestartere/0.klasser, starter på Vartov.

Børnene går på Vartov frem til 1. maj, hvor de flytter til Thomas P. Hejle matriklen.

Vi ser det som en styrke, at alle nye 0.klasse-børn starter samme sted. Det giver god mulighed for, at venskaber kan opstå på tværs af klasserne.

Det at bruge Vartov i maj-perioden, hvor Jeres børn starter i KKFO, betyder, at det bliver nemmere at lave indkøring med personalet omkring de eksisterende 0.klasserne på skolen. Vartov ligger tættere på skolen og KKFO-personalet kan derfor nemmere gå frem og tilbage med de nye KKFO-børn. Ligeledes giver det mulighed for at 0.klasserne, og deres lærere, i løbet af skoleåret kan bruge Vartov til for eksempel understøttende undervisning og stærkt samarbejde, uden hensyntagen til de øvrige klasser.

Disse rammer er med til at skabe tryghed for børnene omkring skolestart.

Vi sørger for, at børnene, inden overgangen til 1. klasse, bliver introduceret til Thomas P. Hejle afdelingen. Vi vil i løbet af hele skoleåret tage på ture til Thomas P. Hejle, så børnene fra start får kendskab til hele deres KKFO, og de tilbud der er.

I vil få tilsendt informationer, i forbindelse med Jeres barns opstart i KKFO. Der bliver afholdt et informationsmøde i april, information herom følger.